2009. június 14., vasárnap

Sony DCR-SX30E kamera teszt


A közelmúltban vettem egy Panasonic SDR-S26-os kamerát mert úgy gondoltam, hogy egy mai kamera ~80-90.000 pénzért már jó képet ad. Csalódnom kellett. Az S26-os kamera majdnem olyan képet rögzít, mint a mobiltelefonom (na jó egy picivel jobbat...). Silány minőségű homályos, élettelen és színtelen képe van. :(
A kiegészítőit tekintve viszont szerintem a legjobbak közt van a piacon: nagyon jó benne az optikai képstabilizátor, még zoomolásnál is kiválóan végzi a dolgát; nagyon jó az optikai zoomja, ami 70x-es és ráadásul csendes! Ha tűrhető képminőséget adna a kamera,akkor azt mondanám, hogy tökéletes választás annak aki nem akar sokat áldozni egy HD kamerára viszont nem is az alap kamerát akarja megvenni. Sajnos azonban mit sem érnek a "kiegészítők" ha a kamera alapképe gyenge.
Miután kipróbáltam és sikerült letesztelnem a Pana fent említett SDR-S26 kameráját úgy döntöttem, hogy ez nem nekem való. Vissza vittem a vásárlás helyére (az egyik nagy retail áruházba) és előadtam a problémáimat. Nagyon kedvesek és rendesek voltak. Kipróbáltuk, TV-re rákötöttük és ők is látták, hogy valami nem kóser.
Ekkor felajánlották, hogy kicserélik nekem egy Sony DCR-SX30 kamerára. Az SX30-at is kipróbáltuk TV-re kötve és már alapból sokkal szebb képet adott, mint az S26-os. Megállapodtunk abban, hogy tesztelem ezt is.
Le is teszteltem a készüléket de meg kell, hogy mondjam : NEM VAGYOK VELE MEGELÉGEDVE. Az ember elvárná, hogy 70-90 ezer forintért elfogadható minőségű felvételeket csináljon. Sajnos az SX30-as esetében nem így van.
Tény, hogy szebb képe van alapból mint a Panasonicnak de sajnos neki a kiegészítői nem muzsikálnak valami jól. Tehát: alap képe már elég jó, képstabilizátora zoomolás nélkül jó, de zoomolva már olyan, mint ha nem is lenne... a zoom nagyon zajos és hallani a felvételen, hogy zoomolt az ember ellenben a Panasonic S26 teljesen hangtalan.
Egy nagyon fontos dolog, ami teljesen megdöbbentett, hogy a Fuji S5500-as fényképezőgépem lekörözi mindkét kamera által rögzített videót!!! Olyan videót csinál a kis Fuji, hogy teljesen hihetetlen!!! Ráadásul használtan vettem 15.000 Ft-ért 1GB-os XD kártyával :)
Szétnéztem a piacon és rájöttem, hogy a 100.000 Ft körüli kategóriában a 70 és a 120 ezres kamerák között csak árbeli különbség van. A 80.000-es és a 120.000-es készüléknek is ~ugyan az a belseje csak az egyikben van HDD a másikban pedig nincs - vagy az egyiknek nagyobb HDD-je van.
Ebből az esetből levontam a tanulságot: a ~100.000 Ft-os kamerákhoz képest a HD kamera jelent előrelépést, ami 150.000 Ft körül indul. Magyarul nem szabad egy kamerától jó minőséget várni, mert nagyot csalódhat az ember- mint én is. Ennek ellenére biztosan van olyan ember, akinek pontosan elég ezeknek a kameráknak a teljesítménye és minősége.
Akit érdekel a képminőség az nézze meg az alábbi tesztvideókat:
Sony DCR-SX30: MPEG2 720x576


Fuji S5500: AVI 640x480

Nincsenek megjegyzések: